مزایای ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : s.gh

مزایای کاشت ایمپلنت دندان بسیار زیاد هستند و در واقع یکی از دلایل اصلی گران بودن قیمت این روش درمانی و پرطرفدار است. ما ما در ادامه همراه باشید تا به مزیت ایمپلنت دندان بپردازیم.

فواید ایمپلنت دندان چیست؟

استحکام بالا

از آنجا که انواع ایمپلنت دندان توسط پیچ های فلزی از جنس تیتانیوم به استخوان فک متصل می شوند، ماندگاری و استحکام بسیار بالایی دارند و احتمال شکستن یا آسیب دیدن آنها بسیار کم است.

ظاهر طبیعی

یکی از مزایای کاشت ایمپلنت دندان این است که شکل و ظاهر کاملا مشابه دندان های طبیعی دارند.

ماندگاری طولانی مدت

از جمله مزایای منحصر به فرد ایمپلنت های دندانی طول عمر ایمپلنت دندان به نسبت روش های مشابه ماندگاری طولانی مدت و یا حتی مادام العمر بودن آن است.

بهبود عملکرد دهان و دندان

ایمپلنت های دندانی علاوه بر اینکه از نظر ظاهری کاملا مشابه دندان های طبیعی هستند، از نظر عملکردی هم شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارند و شما در هنگام جویدن غذا و تکلم هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت.

جلوگیری از تحلیل استخوان فک

ایمپلنت های دندانی به عنوانی جایگزین دندان یا دندان های از دست رفته از استخوان فک حمایت کرده و در طولانی مدت از تحلیل یا تخریب آن جلوگیری می کند.

افزایش اعتماد به نفس فرد

یکی دیگر از فواید ایمپلنت دندان این است که به دلیل ثبات و زیبایی که دارد باعث افزایش اعتماد به نفس فرد و بهبود کیفیت زندگی وی می شود.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی

جویدن غذا با ایمپلنت بسیار راحت تر از زمانی است که از دندان مصنوعی استفاده می کنید. به همین دلیل افرادی که دندان مصنوعی دارند مجبور به محدود کردن رژیم غذایی خود هستند و ممکن است نتوانند بسیاری از خوراکی ها و مواد غذایی مورد علایقه خود را نتوانند بخورند. از جمله سایر مزایای کاشت ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی عبارتند از:

ایمپلنت های دندانی برخلاف پروتزهای متحرک باعث تحلیل استخوان فک و لثه نمی شوند.

ایمپلنت دندان ثابت است و نیازی به خارج کردن آن از دهان در هنگام مسواک زدن، خوابیدن و ... نیست، در حالی که در صورت استفاده از پروتزهای مصنوعی شما مجبور هستید در هنگام مسواک زدن، تمیز کردن پروتزها، خوابیدن و ... آنها را از دهان خود خارج کنید.

دندان مصنوعی بخشی از سقف دهان و لثه شما را می پوشاند که ممکن است در تکلم، حس چشایی و ... اختلال ایجاد کند.

دندان مصنوعی ممکن است در هنگام صحبت کردن، خندیدن، عطسه کردن یا غذا خوردن از دهانتان خارج شود، در حالی که ایمپلنت ها ثابت هستند و به هیچ عنوان از دهانتان بیرون نمی افتد.

برای نصب پل های دندانی یا بریج دندان نیاز است که دندان های مجاور تراش داده شوند در حالی که برای کاشت ایمپلنت دندان به دندان های مجاور آسیبی وارد نمی شود.

ماندگاری بریج های دندانی حدود 5 الی 10 سال است که در مقایسه با ماندگاری ایمپلنت های دندانی بسیار کمتر است

منبع: https://www.implantedandan.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: